Longitudes

Save the date: 19 September at 7pm, opening of the solo show by Joan Morey ‘COLLAPSE. Desiring machine, working machine’, Centre d'Art Contemporani Barcelona - Fabra i Coats

Joan Morey, ‘POSTMORTEM. Projet en sept tableaux’ (2006–2007). Courtesy of the artist. Documentation photography: Noemi Jariod.

Since the late 1990s, Joan Morey (Mallorca, 1972) has produced an expansive body of live events, videos, installations, sound and graphic works, exploring the intersection of theatre, cinema, philosophy, sexuality and subjectivity. Most recently, in 2017 Morey was awarded the Ciutat de Barcelona Award for Visual Arts given by Barcelona City Council in recognition of excellence in creativity, research and artistic production.

COLLAPSE encompasses three parts. The first, opening on September 19 at 7pm, will be presented over two floors of the Contemporary Art Centre of Barcelona - Fabra i Coats. ‘Desiring machine, working machine’ is a survey of ten major projects from the last fifteen years of the artist’s work and it will be on view until January 13, 2019.

The second part will open on November 22 at 7:30pm at the Centre d’Art Tecla Sala, L’Hospitalet de Llobregat (also on view until January 13, 2019) and is the definitive version of the touring exhibition Social Body, the winning project of the third edition of the Video Production Prize launched by the Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, Arts Santa Mònica and LOOP Barcelona.

Titled Schizophrenic machine, the third comprises a major new performance event which will take place on January 10, 2019, at an especially resonant – yet, for the moment, deliberately undisclosed – location in Barcelona, where live action will be integrated within the longer narrative of the site’s physical and discursive 
past.

Share: #JoanMoreyColapso

Joan Morey, ‘IL LINGUAGGIO DEL CORPO’ (2015). Courtesy of the artist. 


PERFORMANCE PROGRAMME

27 September 2018, 7pm
‘POSTMORTEM. Pour en finir avec le jugement de Dieu [POSTMORTEM. To have done with the judgment of God], 2006–2007
Interpreted by Sònia Gómez.

11 October 2018, 7pm 

LLETANÍA APÒRIMA [APORIC LITANY], 2009
Interpreted by Jordi Vall-lamora.

25 October 2018, 7pm

GRITOS Y SUSURROS. Conflicte dramàtic cinquè (amb l’obra d’art) [CRIES & WHISPERS. Fifth Dramatic Conflict (with the Work of Art)], 2009
Interpreted by Carme Callol and Tatin Revenga.

15 November 2018, 7pm

BAREBACK. Fenomenología de la comunión [BAREBACK. Phenomenology of Communion], 2010
Interpreted by Manuel Segade.

29 November 2018, 5pm

IL LINGUAGGIO DEL CORPO. Prólogo [IL LINGUAGGIO DEL CORPONGUAGE. Prologue], 2015–2016
Interpreted by Catalina Carrasco and Gaspar Morey.

13 December 2018, 7pm

TOUR DE FORCE. El cos utòpic [TOUR DE FORCE. The Utopian Body], 2017
Interpreted by Eduard Escoffet.

Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats
c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona
centredart.bcn.cat

Joan Morey, ‘COS SOCIAL. Lliçó d'anatomia’ (2017). Cortesía del artista. Foto documentación: Noemi Jariod.

[ES]

Desde finales de la década de 1990, Joan Morey (Mallorca, 1972) ha producido un amplio número de eventos en vivo, videos, instalaciones, sonido y obra gráfica, explorando la intersección del teatro, el cine, la filosofía, la sexualidad y la subjetividad. En 2017 Morey fue galardonado con el Premi Ciutat de Barcelona de Artes Visuales otorgado por el Ayuntamiento de Barcelona en reconocimiento a la excelencia en creatividad, investigación y producción artística.

COLAPSO consta de tres partes. La primera se presenta en dos plantas del Centro de Arte Contemporáneo de Barcelona - Fabra i Coats: Máquina deseante, máquina de trabajo revisa diez proyectos del artista realizados en los últimos quince años.


La segunda parte de COLAPSO inaugurará el 22 de noviembre a las 19:30h en el Centre d'Art Tecla Sala, en L'Hospitalet de Llobregat, y podrá visitarse entre el 23 de noviembre de 2018 y el 13 de enero de 2019Esta consiste en una presentación en evolución de la videoperformance COS SOCIAL. Lección de anatomía, que en 2017 contó para su producción con el Premio de Videocreación de la Xarxa de Centres d’Arts Visuals de Catalunya, Arts Santa Mònica, el Departamento de Cultura de la Generalitat de Catalunya y LOOP Barcelona.

La tercera parte, que lleva por título Máquina esquizofrénica, consiste en una performance inédita que tendrá lugar el 10 de enero de 2019 en una localización de Barcelona muy relevante pero que, por el momento, se mantiene deliberadamente en secreto. La acción en vivo se integrará en la narrativa, más extensa, del pasado físico y discursivo de dicho espacio.

Comparte: #JoanMoreyColapso


Joan Morey, ‘TOUR DE FORCE’ (2017). Cortesía del artista. Foto documentación: Noemi Jariod.

PROGRAMA DE PERFORMANCE

27 septiembre 2018, 19 h
‘POSTMORTEM. Pour en finir avec le jugement de Dieu’, 2006–2007
Intérprete: Sònia Gómez.

11 octubre 2018, 19 h
‘LLETANÍA APÒRIMA’, 2009
Intérprete: Jordi Vall-lamora.

25 octubre 2018, 19 h
‘GRITOS Y SUSURROS. Conflicte dramàtic cinquè (amb l’obra d’art)’, 2009
Intérpretes: Carme Callol y Tatin Revenga.

15 noviembre 2018, 19 h
‘BAREBACK. Fenomenología de la comunión’, 2010
Intérprete: Manuel Segade.

29 noviembre 2018, 17 h
‘IL LINGUAGGIO DEL CORPO. Prólogo’, 2015–2016
Intérpretes: Catalina Carrasco y Gaspar Morey.

13 diciembre 2018, 19 h
‘TOUR DE FORCE. El cos utòpic’, 2017
Intérprete: Eduard Escoffet.

Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats
c/ Sant Adrià, 20
08030 Barcelona
centredart.bcn.cat



RELATED CONTENT:

Longitudes cuts across Latitudes’s projects and research with news, updates, and reportage.

Latitudes | www.LTTDS.org (except when otherwise noted).

Latitudes 2006–2020

Previous posts

Dec 2019 (2)
Nov 2019 (6)
Oct 2019 (2)
Sep 2019 (6)
Aug 2019 (5)
Jul 2019 (1)
Jun 2019 (2)
May 2019 (3)
Apr 2019 (1)
Mar 2019 (3)
Feb 2019 (1)
Jan 2019 (3)
Dec 2018 (5)
Nov 2018 (3)
Oct 2018 (5)
Sep 2018 (7)
Aug 2018 (5)
Jul 2018 (2)
Jun 2018 (2)
May 2018 (3)
Apr 2018 (3)
Mar 2018 (2)
Feb 2018 (4)
Jan 2018 (3)
Dec 2017 (3)
Nov 2017 (3)
Oct 2017 (4)
Sep 2017 (3)
Aug 2017 (2)
Jul 2017 (2)
Jun 2017 (2)
May 2017 (2)
Apr 2017 (3)
Mar 2017 (3)
Feb 2017 (3)
Jan 2017 (2)
Dec 2016 (2)
Nov 2016 (3)
Oct 2016 (3)
Sep 2016 (2)
Aug 2016 (6)
Jul 2016 (2)
Jun 2016 (3)
May 2016 (5)
Apr 2016 (2)
Mar 2016 (2)
Feb 2016 (6)
Jan 2016 (3)
Dec 2015 (1)
Nov 2015 (1)
Oct 2015 (3)
Sep 2015 (1)
Aug 2015 (4)
Jul 2015 (5)
Jun 2015 (3)
May 2015 (3)
Apr 2015 (4)
Mar 2015 (2)
Feb 2015 (2)
Jan 2015 (2)
Dec 2014 (2)
Nov 2014 (3)
Oct 2014 (2)
Sep 2014 (2)
Aug 2014 (2)
Jun 2014 (3)
May 2014 (3)
Apr 2014 (2)
Mar 2014 (3)
Feb 2014 (1)
Jan 2014 (1)
Dec 2013 (4)
Nov 2013 (3)
Oct 2013 (6)
Sep 2013 (4)
Aug 2013 (2)
Jul 2013 (1)
Jun 2013 (3)
May 2013 (4)
Apr 2013 (2)
Mar 2013 (4)
Feb 2013 (2)
Jan 2013 (5)
Dec 2012 (5)
Nov 2012 (4)
Oct 2012 (4)
Sep 2012 (6)
Aug 2012 (4)
Jul 2012 (2)
Jun 2012 (3)
May 2012 (8)
Apr 2012 (7)
Mar 2012 (5)
Feb 2012 (5)
Jan 2012 (4)
Dec 2011 (4)
Nov 2011 (3)
Oct 2011 (6)
Sep 2011 (4)
Aug 2011 (7)
Jul 2011 (3)
Jun 2011 (8)
May 2011 (10)
Apr 2011 (6)
Mar 2011 (7)
Feb 2011 (9)
Jan 2011 (3)
Dec 2010 (8)
Nov 2010 (9)
Oct 2010 (6)
Sep 2010 (11)
Aug 2010 (6)
Jun 2010 (4)
May 2010 (5)
Apr 2010 (11)
Mar 2010 (4)
Feb 2010 (6)
Jan 2010 (7)
Dec 2009 (6)
Nov 2009 (3)
Oct 2009 (7)
Sep 2009 (11)
Aug 2009 (11)
Jul 2009 (2)
Jun 2009 (10)
May 2009 (7)
Apr 2009 (5)
Mar 2009 (6)
Feb 2009 (4)
Jan 2009 (5)
Dec 2008 (6)
Nov 2008 (5)
Oct 2008 (5)
Sep 2008 (5)
Aug 2008 (3)
Jul 2008 (3)
Jun 2008 (5)
May 2008 (4)
Apr 2008 (5)
Mar 2008 (3)
Feb 2008 (7)
Jan 2008 (5)
Dec 2007 (5)
Nov 2007 (5)
Oct 2007 (6)
Sep 2007 (8)
Aug 2007 (3)
Jul 2007 (5)
May 2007 (8)
Apr 2007 (8)
Mar 2007 (8)
Feb 2007 (3)
Jan 2007 (1)
Dec 2006 (8)
Nov 2006 (2)
Oct 2006 (6)
Sep 2006 (10)
Aug 2006 (1)
Founded in 2005 by Max Andrews and Mariana Cánepa Luna, Latitudes is a curatorial office based in Barcelona, Spain, that works internationally across contemporary art practices.

More about us. Browse projects. Read Longitudes. Receive newsletters.

Contact us. 
All content
Latitudes
2005—2020