Longitudes

"Digression(s), Entry Point(s): An interview with Heman Chong", Singapore-based artist, curator and writer. Eighth in the #OpenCurating research series

 Cover of the interview. Photo: Joan Kee.


Interview available for download as a pdf or readable on ISSUU via Latitudes' web.

Heman Chong’s art practice is comprised of “an investigation into the philosophies, reasons and methods of individuals and communities imagining the future”. His ongoing project, The Lonely Ones, looks at the representation of solitude and the “last man on earth” genre in art, film and literature, and is the basis for a forthcoming novel entitled Prospectus. Chong’s recent solo exhibitions include LEM 1, Rossi & Rossi, London (2012), Calendars (2020–2096), NUSMuseum, Singapore (2011) and The Sole Proprietor and other Stories, Vitamin Creative Space, Guangzhou (2007). He has participated in numerous group exhibitions including the Asia Pacific Triennale 7 (2012), Performa 11 (2011), Momentum 6 (2011), Manifesta 8 (2010), Busan Biennale (2004), and the 50th Venice Biennale (2003) representing Singapore. Amonograph of his work entitled "The Part In The Story Where We Lost Count Of The Days", edited by Pauline J. Yao, will be published in June 2013 by ArtAsiaPacific

The interview was initiated at Spring Workshop, Hong Kong, in the context of Chong’s invitation to Latitudes to make a curatorial residency as part of Moderation(s), a year-long series of programming between Spring and Witte de With Center for Contemporary Art, Rotterdam. "Digression(s), Entry Point(s): An interview with Heman Chong" also includes a guest spot with Gotherburg-based artist and writer Anthony Marcellini.

Follow:
@LTTDS 
#OpenCurating 
@HemanChong
#Moderations

ABOUT #OPENCURATING

Drawing on the emerging practices of so-called 'Open Journalism' – which seek to better collaborate with and use the ability of anyone to publish and share#OpenCurating is a research project that investigates how contemporary art projects may function beyond the traditional format of exhibition-and-catalogue. #OpenCurating is concerned with new forms of interaction between publics – whether online followers or physical visitors – with artworks and their production, display and discursive context.

The project is articulated around a series of ten new interviews with curators, artists, writers and online strategists published as a free digital edition [read here the published ones so far], a Twitter discussion moderated around the hashtag #OpenCurating and an public conversation with Dia Art Foundation curator which took place at MACBA on the 19 February.

#OpenCurating is a research project by Latitudes produced through La Capella. BCN Producció 2012 of the Institut de Cultura de Barcelona. 










Content partners: Walker Art Center

 



Creative Commons Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Entrevista a Ethel Baraona Pohl, segunda en la serie #OpenCurating, proyecto ganador de la beca de investigación BCN Producció 2012.

 Retrato de Ethel Baraona Pohl. Foto: Marcelo Isarrualde.

"Alguien dijo 'Adhocracia'?" es la segunda entrevista de la serie #OpenCurating (leer la primera entrevista 'Beyond Interface' aquí). En esta ocasión Latitudes entrevista a Ethel Baraona Pohl, arquitecta, co-fundadora de la editorial dpr-barcelona y blogera afincada en Barcelona, y actual miembro del equipo curatorial de 'Adhocracy', exposición de la primera Istanbul Design Biennial, que inaugura el próximo 13 de octubre.


Ethel Baraona Pohl desarrolla su trabajo profesional vinculada a varias publicaciones de arquitectura y diseño. Colabora en blogs y revistas, entre los que se incluye Domus, Quaderns y MAS Context, entre otros. Ha sido invitada a presentar su trabajo en eventos como Postópolis! DF y el festival internacional de arquitectura Eme3. Co-fundadora de la editorial independiente dpr-barcelona junto con César Reyes Nájera, sus proyectos, digitales e impresos, subvierten los límites de las publicaciones convencionales, acercándose a aquellos que son probablemente los títulos de la arquitectura y el diseño en el futuro.  



ACERCA DE #OPENCURATING

  
Partiendo de las preocupaciones exploradas por Latitudes durante el proyecto editorial realizado durante 'The Last Newspaper' (New Museum, Nueva York, 2010), y basándose en las prácticas emergentes del denominado 'periodismo abierto' (Open Journalism) – que trata de mejorar la colaboración y utilizar la habilidad de cualquier persona para publicar y compartir – #OpenCurating es un proyecto de investigación que indaga cómo los proyectos de arte contemporáneo pueden funcionar más allá del tradicional formato 'exposición y catálogo'. #OpenCurating se enfoca en las nuevas formas de interacción entre los públicos – sean seguidores en red o visitantes físicos – con obras de arte, su producción, exhibición y su contexto discursivo.

El proyecto se estructura a partir de tres elementos: una serie de diez entrevistas a comisarios, artistas, periodistas y expertos online publicada en una edición digital gratuita, una discusión en Twitter moderada por el hashtag #OpenCurating y por último, un evento que tendrá lugar en Barcelona (fecha por determinar).
 
#OpenCurating es el proyecto ganador de la primera convocatoria BCN Producció 2012 en la categoría de investigación, otorgada por el Institut de Cultura de Barcelona.

Síguenos en Twitter: #OpenCurating
 










Content partners : Walker Art Center

 




Creative Commons Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Longitudes cuts across Latitudes’s projects and research with news, updates, and reportage.

Latitudes | www.LTTDS.org (except when otherwise noted).

Latitudes 2006–2019

Previous posts

Founded in 2005 by Max Andrews and Mariana Cánepa Luna, Latitudes is a curatorial office based in Barcelona, Spain, that works internationally across contemporary art practices.

More about us. Browse projects. Read Longitudes. Receive newsletters.

Contact us. 
All content
Latitudes
2005—2019