Longitudes

Joan Morey awarded the Botín Foundation's International Visual Arts Grant

Joan during the installation of the exhibition 'COLAPSO' in Fabra i Coats. Centre d'Art Contemporani, September 2018. A three-part project curated by Latitudes. Photo: Max Andrews.


Latitudes congratulate Joan Morey, one of the eight beneficiaries of the 27th edition of the Botín Foundation's International Visual Arts Grants. His project ‘LA INFLUYENTE’ will be exhibited at the Botín Centre in 2021. 
‘LA INFLUYENTE’ is a research and artistic creation project around the mechanisms of conversion of the body into symbolic capital, a speculative element and product of veneration, which takes the relics of Saint Teresa of Ávila as its starting point.


Performance by Joan Morey, "POSTMORTEM. Pour en finir avec le jugement de dieu" (2006-2007). Reenactment by Sònia Gómez programmed within the framework of the exhibition "COLLAPSE. Desiring machine, working machine", Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats, 27 September 2018. Curated by Latitudes. Photo: Noemi Jariod. Courtesy the artist.


Last year, Latitudes curated Morey's three-venue project ‘COLLAPSE’ presented at the Centre d’Art Contemporani de Barcelona - Fabra i Coats (20 September 2018–13 January 2019), the Centre d'art Tecla Sala in L'Hospitalet de Llobregat (15 November 2018–13 January 2019), and a new site-specific performance presented at the former prison La Model (10 January 2019) in Barcelona's Eixample district.


(Above and below) View of the exhibition by Joan Morey, ‘COLLAPSE. Social Body’ at the Centre d'art Tecla Sala, Hospitalet de Llobregat (Barcelona), 15 November 2018–13 January 2019. Photos © ArtWorkPhoto.eu Courtesy of the artist.



Joan Morey, ‘Schizophrenic Machine’ site-specific performance at the former Panopticon-inspired prison La Model, Barcelona, 10 January 2019. Copyright: Photo by Noemí Jariod. Courtesy of the artist.


A year earlier, the artists Antoni Hervàs and Anna Moreno were also beneficiaries of the Botín Foundation visual arts grant. Both Moreno and Hervàs were awarded Barcelona Producció Visual Arts grants in 2017 and 2016, respectively, and both their projects were tutored by Latitudes.


View of Antoni Hervàs solo exhibition ‘El misterio de Caviria’, La Capella, Barcelona Producció 2016. Photo: Pep Herrero / La Capella.

Anna Moreno's publication project ‘The Drowned Giant’ awarded in Barcelona Producció 2017. Photo: Anna Moreno.


→ RELATED CONTENTS:
  • Profile – ‘Joan Morey’, THE SEEN—Chicago’s International Journal of Contemporary & Modern Art, Issue #8, April 2019, pp 100–113.
  • ‘COLLAPSE. Schizophrenic Machine’ at the former prison La Model, Barcelona 21 January 2019
  • Full performance programme
  • Antoni Hervàs's exhibition "El Misterio de Caviria" awarded the Visual Arts prize of the Premis Ciutat de Barcelona 2016 1 February 2017
  • Actividades programadas durante la exposición "El Misterio de Caviria" de Antoni Hervàs en La Capella 7 noviembre 2016
  • Documentación de la exposición "El Misterio de Caviria" de Antoni Hervàs en La Capella 23 September 2016
  • Exposición “El misterio de Caviria” de Antoni Hervàs en La Capella, 16 septiembre–13 noviembre 2016 16 September 2016
  • dOCUMENTA (13) artists and Latitudes 24 August 2012

Jurado y tutores de Barcelona Producció – Anuncio de los proyectos ganadores temporada 2017–2018

Fotos de Pep Herrero para Barcelona Producció/La Capella.

Después de una intensísima semana de lectura de las 230 solicitudes recibidas, otra semana de debate entre los miembros del jurado y una tercera semana entrevistando a los 31 candidatos pre-seleccionados, el jurado de la temporada 2017–2018 de Barcelona Producció formado por David Armengol, Alexandra Laudo, Mónica Bello, Joan Caselles, Mireia Sallarès y Latitudes junto a Oriol Gual, director de La Capella (con voz, sin voto), ha decidido seleccionar los siguientes 17 proyectos para su producción y presentación a lo largo de la temporada:

Sala Grande – Exposición individual

  • "Synthesis" de David Mutiloa
  • "Talk trouble" de Claudia Pagès
  • "El Gafe i la Revolució" de Dani Montlleó
Sala pequeña – Exposición individual
  • "Remover con una vara de madera" de Matteo Guidi
  • "ARTENGO2000" de Camille Orny y Magda Vaz
  • "SSSSSSSilex" de Paco Chanivet
Sala Gran – Comisariado
  • "A break can be what we are aiming for" de Irina Mutt
Sala pequeña – Comisariado
(Modalidad desierta)

Proyectos deslocalizados

  • "Són els microorganismes els que tindran l’última paraula" de la Associació Cultural Nyamnyam
  • "En frontera" de Marco Noris
Investigación
  • "El Peso de mis Vecinas - La Poesía y el Cante como Dispositivos Estratégicos" de Christina Schultz
  • "El mal alumne. Pedagogia crítica per a intel·ligències artificials" de Taller Estampa
Publicación
  • "The Drowned Giant" de Anna Moreno
Acción en vivo
  • "Chroma" de Quim Pujol
  • "The Reading Room #3 presenta: Aparatos del habla – Materialismo histórico" de Eliana Beltrán
  • "Fine Cherry" de Victoria Macarte
Entornos digitales
  • "Eixams" de Alex Muñoz
  • "Notes on a novel (that I am not going to write), or the swimming pool, or the hair, the herb and the bread or the tomato plant" de Irene Solà
Latitudes tutorizará los proyectos de David Mutiloa (Sala Grande, 18 julio– 25 septiembre 2017), Anna Moreno (Proyecto de publicación, noviembre 2017) y Magda Vaz y Camille Orny (Sala pequeña, 23 enero–1 abril 2018).

La undécima convocatoria introduce varias novedades: se han doblado el número de categorías pasando de nueve a dieciocho y se suman tres nuevos tutores (las comisarias Alexandra Laudo y Mónica Bello, y el artista Joan Casellas). La otra novedad es que el "Espai Cub" desaparece para transformarse en una sala más amplia con paredes blancas de 4×8m situado a la entrada de La Capella ("sala pequeña").

Las nuevas líneas que se han introducido se destinan a la producción de un proyecto curatorial para la sala pequeña para formatos reducidos o de archivo (1 proyecto), edición de una publicación (1 proyecto), proyectos en entornos digitales (2 proyectos), proyectos en vivo (3 proyectos), y se ha recuperado la añorada beca de investigación (2 proyectos).

El calendario preliminar de exhibición será en siguiente:

18 de julio–25 de septiembre 2017
Sala Gran (individual 1) + Sala Petita (individual 1)

11 de octubre–7 de enero 2017
Sala Gran (individual 2) + Sala Petita (individual 2)

23 de enero 2017–1 de abril 2018
Sala Gran (individual 3) + Sala Petita (individual 3)

27 de abril–24 de junio 2018
Sala Gran (comisariado) + Sala Petita (comisariado)

Los proyectos deslocalizados, de edición, de acción en vivo, digitales y de investigación se producirán y presentarán a lo largo de la temporada.



Barcelona producció es una convocatoria anual dirigida a la comunidad artística de Barcelona y su área de influencia. Es una iniciativa del Institut de Cultura de Barcelona (ICUB) del Ajuntament de Barcelona.

CONTENIDO RELACIONADO:


#OpenCurating Research Project awarded the 'BCN Producció 2012' grant


| UK |

Building on concerns explored by Latitudes during “The Last Newspaper” project (New Museum, 2010), and drawing on the emerging practices of so-called 'Open Journalism' – which seek to better collaborate with and use the ability of anyone to publish and share#OpenCurating is a research project which will investigate how contemporary art projects can function beyond the traditional format of exhibition-and-catalogue in ways which might be more fully knitted into the web of information which exists in the world today. #OpenCurating is concerned with new forms of interaction between publics – whether online followers or physical visitors – with artworks and their production, display and discursive context.

The project is structured around three elements: a Twitter discussion moderated around the hashtag #OpenCurating. Secondly, a series of ten new interviews with curators, artists, journalists and online strategists, each of which will be published as a digital edition, and a final public event in Barcelona.

#OpenCurating has been awarded the first BCN Producció 2012 Research Grant of the Institut de Cultura de Barcelona.

| ES |

Partiendo de las preocupaciones exploradas por Latitudes durante el proyecto editorial realizado durante “The Last Newspaper” (New Museum, 2010), y basándose en las prácticas emergentes del denominado 'periodismo abierto' ('Open Journalism') – que trata de mejorar la colaboración y utilizar la habilidad de cualquier persona para publicar y compartir – #OpenCurating es un proyecto de investigación que indagará cómo los proyectos de arte contemporáneo estan planteándose más allá del tradicional formato 'exposición y catálogo', analizando las nuevas formas de interacción entre los públicos – sean seguidores online o visitantes físicos – con obras de arte, su producción, exhibición y su contexto discursivo.

El proyecto se estructura a partir de tres elementos: una discusión en Twitter moderada por el hashtag #OpenCurating. En segundo lugar, una serie de diez entrevistas a comisarios, artistas, periodistas y expertos online, cada una de los cuales será publicada en una edición digital y por último, un evento público que tendrá lugar en Barcelona. 

#OpenCurating es ganadora de la primera convocatoria en la categoría de investigación de BCN Producció 2012, que otorga el Institut de Cultura de Barcelona.


All photos: Latitudes | www.lttds.org (except when noted otherwise in the photo caption)

Creative Commons Licence
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 3.0 Unported License.

Longitudes cuts across Latitudes’s projects and research with news, updates, and reportage.

Latitudes | www.LTTDS.org (except when otherwise noted).

Latitudes 2006–2019

Previous posts

Nov 2019 (4)
Oct 2019 (2)
Sep 2019 (6)
Aug 2019 (5)
Jul 2019 (1)
Jun 2019 (2)
May 2019 (3)
Apr 2019 (1)
Mar 2019 (3)
Feb 2019 (1)
Jan 2019 (3)
Dec 2018 (5)
Nov 2018 (3)
Oct 2018 (5)
Sep 2018 (7)
Aug 2018 (5)
Jul 2018 (2)
Jun 2018 (2)
May 2018 (3)
Apr 2018 (3)
Mar 2018 (2)
Feb 2018 (4)
Jan 2018 (3)
Dec 2017 (3)
Nov 2017 (3)
Oct 2017 (4)
Sep 2017 (3)
Aug 2017 (2)
Jul 2017 (2)
Jun 2017 (2)
May 2017 (2)
Apr 2017 (3)
Mar 2017 (3)
Feb 2017 (3)
Jan 2017 (2)
Dec 2016 (2)
Nov 2016 (3)
Oct 2016 (3)
Sep 2016 (2)
Aug 2016 (6)
Jul 2016 (2)
Jun 2016 (3)
May 2016 (5)
Apr 2016 (2)
Mar 2016 (2)
Feb 2016 (6)
Jan 2016 (3)
Dec 2015 (1)
Nov 2015 (1)
Oct 2015 (3)
Sep 2015 (1)
Aug 2015 (4)
Jul 2015 (5)
Jun 2015 (3)
May 2015 (3)
Apr 2015 (4)
Mar 2015 (2)
Feb 2015 (2)
Jan 2015 (2)
Dec 2014 (2)
Nov 2014 (3)
Oct 2014 (2)
Sep 2014 (2)
Aug 2014 (2)
Jun 2014 (3)
May 2014 (3)
Apr 2014 (2)
Mar 2014 (3)
Feb 2014 (1)
Jan 2014 (1)
Dec 2013 (4)
Nov 2013 (3)
Oct 2013 (6)
Sep 2013 (4)
Aug 2013 (2)
Jul 2013 (1)
Jun 2013 (3)
May 2013 (4)
Apr 2013 (2)
Mar 2013 (4)
Feb 2013 (2)
Jan 2013 (5)
Dec 2012 (5)
Nov 2012 (4)
Oct 2012 (4)
Sep 2012 (6)
Aug 2012 (4)
Jul 2012 (2)
Jun 2012 (3)
May 2012 (8)
Apr 2012 (7)
Mar 2012 (5)
Feb 2012 (5)
Jan 2012 (4)
Dec 2011 (4)
Nov 2011 (3)
Oct 2011 (6)
Sep 2011 (4)
Aug 2011 (7)
Jul 2011 (3)
Jun 2011 (8)
May 2011 (10)
Apr 2011 (6)
Mar 2011 (7)
Feb 2011 (9)
Jan 2011 (3)
Dec 2010 (8)
Nov 2010 (9)
Oct 2010 (6)
Sep 2010 (11)
Aug 2010 (6)
Jun 2010 (4)
May 2010 (5)
Apr 2010 (11)
Mar 2010 (4)
Feb 2010 (6)
Jan 2010 (7)
Dec 2009 (6)
Nov 2009 (3)
Oct 2009 (7)
Sep 2009 (11)
Aug 2009 (11)
Jul 2009 (2)
Jun 2009 (10)
May 2009 (7)
Apr 2009 (5)
Mar 2009 (6)
Feb 2009 (4)
Jan 2009 (5)
Dec 2008 (6)
Nov 2008 (5)
Oct 2008 (5)
Sep 2008 (5)
Aug 2008 (3)
Jul 2008 (3)
Jun 2008 (5)
May 2008 (4)
Apr 2008 (5)
Mar 2008 (3)
Feb 2008 (7)
Jan 2008 (5)
Dec 2007 (5)
Nov 2007 (5)
Oct 2007 (6)
Sep 2007 (8)
Aug 2007 (3)
Jul 2007 (5)
May 2007 (8)
Apr 2007 (8)
Mar 2007 (8)
Feb 2007 (3)
Jan 2007 (1)
Dec 2006 (8)
Nov 2006 (2)
Oct 2006 (6)
Sep 2006 (10)
Aug 2006 (1)
Founded in 2005 by Max Andrews and Mariana Cánepa Luna, Latitudes is a curatorial office based in Barcelona, Spain, that works internationally across contemporary art practices.

More about us. Browse projects. Read Longitudes. Receive newsletters.

Contact us. 
All content
Latitudes
2005—2019